info@worlddodgeballfederation.com

2018 African Dodgeball Championships!

2018 African Dodgeball Championships!

The WDBF is excited to announce the inaugural African Dodgeball Championships, hosted by Cameroon Dodgeball Association and the African Dodgeball Federation. Cameroon has taken the lead in developing the sport in Africa and we are thankful for their efforts! The championships took place January 26 and 27 in Yaounde, and feature teams from Cameroon, the Central African Republic, Chad, Gabon, and Niger. A few countries, through the WDBF, pulled together for some funding, but it certainly wasn’t enough. We want to see development continue, especially in the kids programs. As it does, governing support may come with it. Yes, the WDBF itself could all use money. So much. But I think this is something we need to support. The option to hold tournaments and gather corporate sponsorship just isn’t there in some parts of the world. It was suggested we try to support countries like these “$5 at a time” (thank you David Tetz). So let’s see it we can do that! If we can help at all, we may be back for Haiti in March, or Bangladesh in the summer. Any help is still help!

La journée du 27 janvier 2018 au complexe sportif de l’Université de Yaoundé I a été ponctué par la parade des athlètes et des scolaires, le discours du président de la Cameroon Dodgeball Association, co- chair 2018 african championships. Après les formalités d’usage pratique, la compétition pouvait débutée. Les passages des scolaires a marqué un temps important de cette compétition Les jeunes du lycée d’Ahala l’emportent face aux jeunes du lycée bilingue. La deuxième partie était celle opposant les nations.

La RCA bats facilement le Tchad par un score de 7 à 5 ; tandis que le Cameroon bats le Gabon 9 à 4 ; et en finale la RCA (République Centrafricaine) bats le Cameroon 7 à 4 ; chez les dames, nous avons eu une finale direct entre le Cameroon et la RCA ; le Cameroon l’emporte par 8 à 3.

Les médailles ont étés remises et le président de la Cameroon Dodgeball Association conjointement président de l’African Dodgeball Federation, Koum Hippolyte, a remercié tous les participants des pays voisins et amis du Cameroon, il a remercié M. Duane Wysynski président de la WDBF et Brian Li, président de Hong Kong Dodgeball Association, qui ont beaucoup travaillé pour aider l’Afrique a abriter cette compétition. Les autorités administratives et consulaires ont également été remerciées pour la facilitation et l’obtention des visas.